fbpx

Dlaczego w marketingu ważna jest odwaga?

Niezależnie od tego czym zajmujesz się w życiu zawodowym, treści reklamowe docierają do ciebie każdego dnia. Większość z nas unika, a czasem po prostu nie zauważa treści będących kolejną wariacją wyeksploatowanego rozwiązania. Mimo to w chwili gdy sami tworzymy materiały reklamowego, powielamy te znienawidzone schematy, w obawie że wyjście poza sprawdzone zasady może nam się odbić czkawką. Zapominamy o najważniejszym- każdy odbiorca jest inny, ale żaden z nich na pewno nie lubi nudy.

użyte zapytania z wyszukiwarki google: jak działa strona internetowa czym jest (co to) digital marketing jak działa reklama internetowa

Dlaczego w marketingu boimy się wychodzić przed szereg?

Przede wszystkim dlatego, że świat social mediów to już nie jest Nibylandia i każdy z nas musiał dorosnąć do ich biznesowego charakteru. A jak to bywa w takich sytuacjach, gdy w grę wchodzą takie wielkie idee jak wizerunek firmy i komunikacja marki, automatycznie zaczynamy chodzić wokół treści na palcach. Ta hiperpoprawność i chęć dogodzenia wszystkim niestety nas gubi, bo pragnąć wyróżnić się na tle konkurencji nakładamy na siebie tyle ograniczeń, że chcąc nie chcąc wpadamy w schematy, których chcemy unikać. A skoro nie dajemy swoim odbiorcom nic nowego, nic co byłoby dla nich wartością dodaną to czy stawiając się na ich miejscu- bylibyśmy chętni śledzić te treści? Otóż nie, bo w związku z ilością informacji i przekazów jakie filtrować musimy każdego dnia, łakniemy oryginalnych treści, które nie zginą pomiędzy setkami zdjęć jedzenia, selfie i reklam.

użyte zapytania z wyszukiwarki google: jak działa strona internetowa czym jest (co to) digital marketing jak działa reklama internetowa

Bycie oryginalnym to bycie odważnym

Jednak aby być oryginalnym, potrzebna jest odwaga, a o tą jest nam coraz trudniej, bo wiemy, że niestety internet nie zapomina. Dlatego warto oprzeć swoje działania na metodzie małych kroczków, docierać do sedna modelu zachowań naszej grupy docelowej- kiedy i gdzie są, co lubią robić i jaki język komunikatu jest dla nich najbardziej atrakcyjny. Badać i zwiększać zakres tolerancji. Ale przecież wszyscy wiemy, że tak właśnie powinno się to robić, dlaczego więc wciąż boimy się być odważni? Dlaczego traktujemy swoich odbiorców jak całkowicie oderwany od rzeczywistości zbiór, który nijak ma się do naszych przyzwyczajeń i nawyków?

użyte zapytania z wyszukiwarki google: jak działa strona internetowa czym jest (co to) digital marketing jak działa reklama internetowa

Być jak IKEA

Każda marka chciałaby być Coca-Colą, Nike czy IKEĄ, ale przecież to niemożliwe, więc po co się starać. Zadajmy sobie jednak podstawowe pytanie: dlaczego te marki są takie jakie są? Bo od początku swoich działań stawiały na oryginalność, kreatywność i odwagę. Przecież każda z nich kiedyś zaczynała, robiły to w różnym czasie, kierując swoje komunikaty do różnych grup odbiorców. Minęło kilka dekad, a one wciąż są na topie, każdą kolejną kampanią zachwycając miliony na całym świecie. Pewnie ty również uśmiechasz się oglądając świąteczne reklamy Coca-Coli albo uśmiechasz się widząc jak na swoich social mediach IKEA genialnie obśmiała stojak na monitor Apple. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że każdy z nas lubi być w kręgu tzw. Cool Kids Club, a taki klub ma każda z tych marek właśnie są te marki, dlatego chętniej wybieramy je od pozostałych.

Buduj relacje zamiast bezmyślnie reklamować produkty

W filmie The Social Network jest scena doskonale obrazująca sens całej sprawy. Kiedy Mark Zuckeberg i Edwaurdo Sawerin proszą Seana Parkera o rozstrzygnięcie ich sporu dotyczącego reklamy ich cieszącego się coraz większą popularnością serwisu The Facebook.

Nikt nie lubi reklam. To jakbyś wyprawił imprezę stulecia i zakończył ją przed 23. Nie wiecie, jak to się rozwinie. Wiecie tylko, że to jest cool.(...) Łowiąc, można złapać wiele rybek albo jedną wielką. Zrobiono komuś kiedykolwiek zdjęcie z 14 pstrągami? Zawsze jest tam tonowy marlin.

źródło: The Social Network

W rzeczywistości ta rozmowa odbyła się w okolicach roku 2004, ponad 15 lat później budowanie relacji ze swoimi odbiorcami jest jeszcze ważniejsze niż było wtedy. Dziś nie sprzedajemy produktów bezpośrednio, sprzedajemy idee– nie wierzysz? Dlaczego użytkownicy iPhonów tak rzadko, a właściwie prawie nigdy nie zmieniają swojej marki, pomimo że ta coraz gorzej radzi sobie w wyścigu technologicznym? Dlaczego pomimo stałego wzrostu cen biletów Open’er co roku kończy festiwal z jeszcze lepszym wynikiem sprzedaży? Dlaczego ludzie chętniej robią sobie zdjęcia z kubkiem ze Starbucksa, niż z tym sygnowanym innymi sieciówkami? Odpowiedź jest prosta: te marki są cool, a przynajmniej w ten sposób postrzegane są przez konsumentów.

Poznaj zasady, by móc je łamać

Niezależnie czy strategię marketingową swojej marki tworzysz samodzielnie, czy zlecasz to agencjinie pozwól by w twoje działania marketingowe wkradł się strach przed oceną. W internecie spotkamy setki super poradników z serii: 5 prostych tricków, aby skutecznie wypromować swój biznes w internecie, 10 sposobów aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców, 15 sprawdzonych strategii na kampanię w social mediach. Te wszystkie zasady należy znać, aby świadomie je łamać i wyznaczać nowy kierunek. Wiadomo, że nie chodzi o to by wykazywać się brawurą, ale nie pozostawać na zapobiegawczej ławce rezerwowych. Bo marka, która się nie zmienia to marka, która stoi w miejscu i zmierza donikąd.

Zobacz też: Jak tworzyć treści do sieci i nie zostać wirtualnym złodziejem.

 

7 sposobów na to jak zostać wirtualnym złodziejem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Add Your Heading Text Here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

WCIĄŻ GŁODNY WIEDZY?

Będziesz dostawać od nas paczki praktycznej wiedzy, o tym co robić żeby twoje działania w social mediach zwiększały liczbę klientów. Na dokładkę dorzucimy też trochę soczystych przykładów jak w przestrzeni digitalnej radzą sobie inni gracze.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej z naszej Polityki prywatności.