fbpx

Ciekawe kampanie reklamowe, które mogłeś przegapić

Ostatnie miesiące były wyzwaniem dla nas wszystkich. Wyjątkowa sytuacja sprawiła, że również w przestrzeni marketingowej ciężko było realizować widowiskowe kampanie reklamowe. Jednak niektórym markom, pomimo sporych przeciwności udało się oczarować odbiorców swoją kreacją. Dlatego dziś przyjrzymy się kampanią reklamowym z ostatnich 6 miesięcy, które mogły umknąć twojej uwadze.

Elvis Presley jeździ Fiatem

Nie od dziś wiadomo, że legendarny król Rock’n’rolla jeździł samochodem będącym do teraz motoryzacyjnym american dream, czyli Cadillakiem. Przez dekady Elvis Presley kojarzony był tylko z tą marką samochodów, jednak nowa kampania Fiata ma to zmienić. Włoski koncern postanowił wykorzystać wizerunek króla w reklamie modelu auta Strada, którą realizowali na rynek brazylijski. Całe przedsięwzięcie miało ogromny rozmach, bowiem w realizacje klipu zaangażowanych było ponad 600 osób. Zdjęcia realizowano w lutym tego roku w 3 miastach w 6 dni zdjęciowych.

Co ciekawe w postać Presleya wcielił się Dean Z., który jest jednym z wielu naśladowców Elvisa. Aktor doskonale odtworzył charakterystyczne ruchy i styl artysty. Zrobił to tak dobrze, że niejeden widz może zastanawiać się czy postać króla Rock’n’rolla nie została stworzona cyfrowo, przy użyciu techniki deep fake.

"Be a Hero", czyli kolaboracja Lego i rządu Wielkiej Brytanii

W początkowej fazie pandemii oczy wielu narodów zwrócone były na premiera Wielkiej Brytanii Borysa Johnsona, który w przeciwieństwie do większości krajów Europy zamiast restrykcji i izolacji wybrał model budowania odporności stadnej. W praktyce oznaczało to, że rząd nie nakładał na swoich obywateli żadnych ograniczeń czy obostrzeń, licząc że społeczność Wielkiej Brytanii z czasem uodporni się na wirusa. Z czasem jasne było, że był to błędny kierunek, a sam Boris Johnson po przebyciu choroby rozpoczął wdrażanie środków bezpieczeństwa opartych na izolacji. O powadze sytuacji w monarchii, świadczyć może fakt, że panująca od 68 lat królowa Elżbieta II wygłosiła specjalne orędzie do narodu, które było jej 5 wystąpieniem w historii.

Tak właśnie narodziła się kampania społeczna, w której rząd UK przy współpracy z uwielbianą marką Lego zachęcał obywateli do pozostania w domu, dbania o higienę i opieki nad osobami z grupy ryzyka. Akcja skupiła się na haśle „be a hero”, przekazując w pozytywny sposób myśl, że jeszcze nigdy tak nie było tak łatwo zostać bohaterem. Spot w bardzo kreatywny sposób ukazuje zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać aby chronić siebie i swoich bliskich w tym trudnym czasie.

Rząd Nowej Zelandii i gwiazdy porno o bezpieczeństwie w sieci

Nowa Zelandia poszła w swojej kampanii społecznej poszła o krok dalej niż UK, wykazując się bardzo kreatywnym podejściem do uświadamiania rodziców o bezpieczeństwie dzieci w przestrzeni cyfrowej. Akcja „Keep It Real Online – Pornography” skupiła się na problemie jakim jest tematyka związana z seksem, która jest obiektem zainteresowań młodych ludzi. Jest to oczywiście całkowicie normalne, jednak warto pamiętać, że poszukując odpowiedzi na nurtujące ich pytania w sieci, dzieci często trafiają na treści pornograficzne. Celem akcji było zachęcenie rodziców do edukowania seksualnego dzieci i uświadamiania ich, że świat przedstawiony w filmach pornograficznych nijak ma się do relacji w prawdziwym życiu.

W spocie wzięły udział gwiazdy filmów pornograficznych, które przychodzą z wizytą do jednego z rodziców, aby uświadomić mu co ogląda ich syn. Postacie nie tylko przestrzegają matkę chłopca, aby monitorowała strony, którymi interesuje się jej syn, ale co ważniejsze – zachęcają ją do edukowania go na temat tego jak powinna wyglądać relacja między dwojgiem ludzi.

"Odetchnijmy", czyli Polski spot frekwencyjny w amerykańskim stylu

Niezależnie od tego, jaką frakcję polityczną wspieraliśmy w wyborach, wszyscy łącznie z kandydatami na urząd prezydenta, przyznali że była to niespotykanie dotąd agresywna kampania. Niektórzy eksperci pokusili się nawet o porównanie starcia Duda vs Trzaskowski do pojedynku na amerykańskiej arenie politycznej między Donaldem Trumpem a Hilary Clinton. Pomimo, że porównanie nie do końca jest trafione to przyznać trzeba, że z marketingowego punktu widzenia kampanie Szymona Hołowni czy Rafała Trzaskowskiego przełamały schemat przaśnych spotów, które w internecie stawały się memami. Obaj kandydaci poszli w stronę kreacji, która od lat sprawdza się za oceanem. Produkcje były wysokiej jakości, a pomysły na nie, może nie do końca oryginalne, jednak dla polskiego odbiorcy – były czymś dotąd niespotykanym.

Warto zwrócić również uwagę na poziom produkcji profrekwencyjnych, które miały zachęcić obywateli do wzięcia udziału w głosowaniu. Na szczególną uwagę zasługuje choćby inicjatywa Igi Lis olśnienie, która miała na celu zaszczepić w młodych ludziach zaangażowanie w losy swojego kraju. W ruch zaangażowali się wiodący influencerzy ze świata muzyki i kultury.

Kolejnym świetnie przygotowanym przedsięwzięciem była kampania ODETCHNIJMY, realizowana przez sztab Rafała Trzaskowskiego. Mocno obrazowy storytelling, który za pomocą połączenia materiałów archiwalnych i doskonale zrealizowanym materiałem filmowym, podsumował wszystkie ostatnie bolączki obywateli RP.

Pornhub na pomoc małym i średnim przedsiębiorcom

eden z najpopularniejszych serwisów pornograficznych od początku walki z globalną epidemią, zaskakiwał odbiorców swoim zaangażowaniem w sprawę. Gdy kolejne kraje europejskie borykały się z lock downem, serwis udostępnił za darmo opcję premium dla wszystkich użytkowników. Teraz, wykorzystując potencjał swojego ruchu na stronie, wychodzi naprzeciw małym i średnim przedsiębiorcom.

W ramach akcji Big Package for Small Businesses Pornhub udostępni przedsiębiorcom powierzchnie reklamową na stronie głównej serwisu. Ponadto marka sama przygotuje reklamy, w dwuznacznej stylistyce, którą od lat z powodzeniem stosuje w promowaniu własnego biznesu. Pakiet dedykowany jest firmom z całego świata, zatrudniających mniej niż 100 osób. Spośród zgłoszeń, Pornhub wyłoni 1000 marek, dla których następnie agencja Officer & Gentleman zaprojektuje reklamy.

Jakkolwiek dziwna i niestosowna może się wydawać taka forma promocji, liczby mówią same za siebie – nie należy jej lekceważyć. Serwis odwiedza dziennie 120 milionów unikalnych użytkowników, a serwis obiecał przekazać przedsiębiorcom łącznie 1 miliard wyświetleń reklam.

W tym przeglądzie to już wszystko, ale jeśli lubisz czytać to ciekawych zjawiskach w świecie marketingu to zapisz się do newslettera, aby nie przegapić nowości.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Add Your Heading Text Here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

WCIĄŻ GŁODNY WIEDZY?

Będziesz dostawać od nas paczki praktycznej wiedzy, o tym co robić żeby twoje działania w social mediach zwiększały liczbę klientów. Na dokładkę dorzucimy też trochę soczystych przykładów jak w przestrzeni digitalnej radzą sobie inni gracze.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej z naszej Polityki prywatności.